Over de stichting

Enkele duizenden huishoudens in de regio ‘s-Hertogenbosch leven onder de armoedegrens. Niet alleen volwassenen maar ook kinderen bevinden zich daardoor in een moeilijke situatie. Hulp vanuit de overheid is voor hen niet genoeg. Voor Stichting Sociaal Accent een reden om in actie te komen en de handen ineen te slaan met diverse organisaties en projecten in de regio. Bijvoorbeeld door het ondersteunen van de Stichting Petje Af in Vught, die activiteiten organiseert voor kinderen, en de jaarlijkse kerstproeverij van de Vincentius Vereniging in Den Bosch.

De Stichting heeft als doel: het (rechtstreeks) ondersteunen van projecten op sociaal en educatief gebied en armoedebestrijding en daarnaast het ondersteunen van organisaties en instellingen op sociaal en educatief gebied en armoedebestrijding. De Stichting ondersteunt bovendien het verrichten van alle verdere handelingen, die met het vorenstaande in de ruimste zin verband houden of daartoe bevorderlijk kunnen zijn. Organisaties en projecten kunnen contact opnemen met Stichting Sociaal Accent als zij een financiële bijdrage kunnen gebruiken bij hun initiatieven op sociaal en educatief gebied en/of armoedebestrijding.

Stichting Sociaal Accent is opgericht op 2 juli 2003.

Bestuurders
A.L.M. Nelissen | Voorzitter